Het laatste stuk

31 december 2016 - Perth, Australië

Hoi allemaal,

Ons laatste blog vanuit Australië alweer, de tijd is voorbij gevlogen!
De laatste dagen zijn we langs de kust teruggereden naar Perth. Met kerst zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we een heerlijk bbq diner gegeten. We zijn nog gaan duiken op tweede kerstdag bij de Busselton jetty, waar we bijvoorbeeld de stonefish zagen.
We zijn naar Rottnest Island gegaan, waar we over het eiland hebben gefietst en de quokka hebben gezien, een heel klein buideldiertje. Ook daar hebben we nog gesnorkeld.
De laatste activiteit was zwemmen met dolfijnen. We hadden geluk, want we troffen een groep die erg geïnteresseerd waren in ons en wilden spelen, dus ze kwamen echt heel dichtbij! We waren echt omringd door dolfijnen en wisten niet waar we moesten kijken!
Vandaag zijn we nog wat gaan winkelen in Perth en nu zitten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar huis. We hebben 19469 km gereden in totaal!

De reis was heel mooi en bijzonder. We hebben zo veel leuke en onverwachte dingen meegemaakt en veel leuke mensen ontmoet.

We kijken nu uit naar iedereen weer zien, maar hopen dat we ooit nog terug kunnen gaan. Ondanks dat we veel hebben gezien, hebben we ook genoeg ontdekt dat we nog graag willen zien ooit.

Enkele dingen over Australië die ons zijn opgevallen:
* Ze rijden hier links, maar rechts heeft wel voorrang.
* Er zijn overal gratis gas bbq's in parkjes en veel gratis kamperen langs de grote wegen.
* Er zijn strikte quarantaine regels, niet alleen om het land in te komen, maar ook als je naar een andere staat gaat mag je geen groente en fruit meenemen.
* Met kerst gaat iedereen kamperen, naar het strand en bbq'en.
* Nederlanders hebben blijkbaar de westkust van Australië ontdekt en op de kaart gezet.

Tot snel!

1. Arie de Jong:
    31 december 2016
    goede reis naar huis en tot binnenkort; fijn dat jullie er dadelijk weer zijn.

Oom Arie