Nationale parken in Northern Territory

15 september 2016 - Nitmiluk, Australië

Hoi allemaal!

We zijn alweer twee weken onderweg en de afgelopen 1,5 week hebben we redelijk primitief geleefd. We hebben gekookt op houtvuur, ons eigen drinkwater gekookt, hadden geen koelkast en geen stoelen of tafels. We hebben genoten van de rust en geluiden van de vogels (die overigens compleet verschillen van die in Europa). We zijn in Litchfield national park geweest, waar we mooie watervallen hebben gezien, veel hebben gewandeld en lekker in de beekjes hebben gezwommen.

Na Litchfield zijn we naar Nitmiluk national park gegaan. Hier hebben een mooie wandeling gemaakt naar enkele uitkijkpunten over de Katherine Gorges, we hebben wel 12km gelopen (wat nogal wat is met een temperatuur van 40+)! Verder hebben we de Cutta Cutta caves bekeken en hebben we een kanotocht gemaakt in de gorge. Hierbij is helaas Tim's telefoon gesneuveld. Hij is dus helaas alleen bereikbaar via de mail of via ons Australische nummer (+61 406243374).

Ze hebben hier veel walibies, waar je heel dichtbij kunt komen! Ook hebben we al enkele soorten slangen gezien (waaronder een python van 3m!). Tim vindt ze cool, Anne gaat daarentegen liever snel de andere kant op..

We zijn nu onze laatste dag in Nitmiluk aan het doorbrengen bij het zwembad en morgen beginnen we aan onze road trip van twee dagen naar Alice Springs.