Oostkust deel 3

24 november 2016

Hoi allemaal,

Na Brisbane hebben we alweer zo veel gedaan! We zijn naar Springbrook National Park en Lammington National Park (Green Mountains gedeelte) geweest, waar we lekker hebben gewandeld. En ook de eerste hagelbui in Australië hebben meegemaakt, net toen we de berg op reden..
Daarna langs de Gold Coast, waar we een dagje strand hebben gedaan en Tim wat heeft geprobeerd te surfen.
Een korte wandeling gedaan in Byron Bay naar de vuurtoren en naar de "burning mountain " geweest waar diep onder de grond een kolenader aan het opbranden is.
De volgende stop was de Blue Mountains, waar we erg mooie wandelingen hebben gedaan. Daarna nog een dag in Sydney geweest, waar we het beroemde operahouse hebben gezien en de toren van de Harbour Bridge hebben beklommen. We eindigden de dag met een 360 zicht op de skyline van Sydney in een luxe bar.

We hebben gedoken met de Australian fur seals, echt heel cool! Ze bleven om je heen zwemmen en wilden steeds spelen!

Onderweg naar Phillip Island kwamen we op een plek waar we wel meer dan 22 koala's hebben gezien in het wild! Op het eiland zelf hebben we heel erg veel pinguïns gezien. Daarna zijn we naar Wilsons Promotory National Park gegaan, waar we veel wombats hebben gezien.

De volgende stop was Melbourne, waar we een dagje hebben besteed en vanaf daar zijn we vertrokken naar Tasmanië met de ferry.

We zijn nu nog in Tasmanië, waar we veel mooie natuur hebben gezien. Het is echt heel anders dan het vaste land en de temperatuur doet ons aan Nederland denken (maar dan wel met hele brandende zon als die er is).

Al met al houden we ons dus goed bezig. We gebruiken de dagen maximaal, dus vandaar dat het zo lang heeft geduurd voor ons blog weer kwam. Maar op deze manier zien we wel het meeste van Australië!