Oostkust deel 2

26 oktober 2016 - Brisbane, Australië

Hoi allemaal,

We hebben het zo naar onze zin hier en we hebben al zo veel mooie en leuke dingen gezien!
De Whitsunday Islands waren erg mooi. We hebben daar een zeiltocht gemaakt met lekker veel wind. Whitehaven beach is het witste strand en was erg mooi. Het zand was zo zacht! Het was net alsof je over een wollig tapijt liep. Verder hebben we daar ook nog een duik gedaan en gesnorkeld.

We hebben inmiddels 12 duiken in de oceaan gemaakt hier. We zijn namelijk ook nog naar Lady Musgrave Island geweest, waar het erg mooi was om te duiken! De onderwaterwereld is zo mooi om te ontdekken. Helaas is het erg duur om te gaan duiken en hebben we niet veel tijd, maar anders waren we nog veel vaker gaan duiken.

De volgende trip was naar Fraser Island. Het grootste zandeiland, waar Tim met een 4 wheel drive auto heeft gereden over het strand en door zandweggetjes in het bos. Hier hadden we de pech dat een van de auto's in de fik vloog (ja echt met vuur), maar gelukkig is er niemand gewond geraakt. Het was de auto voor ons en er was ineens super veel rook en toen bleek er olie te lekken en de olie in brand te staan. Verder hebben we lekker wat rondgereden op het eiland en mooie meren gezien.

In de dagen erna hebben we wilde dolfijnen gevoerd, een mooie wandeling langs de kust gemaakt waarbij we een schildpad van dichtbij zagen, Tim heeft sandboarden gedaan, we hebben paardgereden in het bos en door het meer, we zijn gaan snorkelen op Moreton Island en naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest waar ze meer dan 100 koala's hebben.

We vermaken ons hier dus prima! :)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl