Oostkust deel 1

12 oktober 2016 - Airlie Beach, Australië

Hoi allemaal,

Na onze week duiken zijn we gelijk vertrokken naar het noorden. We zijn naar Cape Tribulation gereden en hebben wandelingen gemaakt in de Daintree rainforest. Bij Cape Tribulation konden we zo vanuit het regenwoud het strand oplopen en uitkijken op het rif, erg mooie uitzichten.

Daarna zijn we met de skyrail omhoog gegaan naar Kuranda (zagen het regenwoud nu van boven) en met een trein weer terug naar beneden gereden dwars door het regenwoud en over de bergen. In Kuranda zelf zijn we naar birdworld geweest, waar ze allemaal mooie gekleurde (Australische) vogels hadden en je mocht ze ook voeren.

Na Kuranda zijn we naar beneden gereden in het Tablelands gebied. Hier hebben we erg veel mooie watervallen gezien en lekker gewandeld.

We zijn doorgereden naar Mission Beach, waar we lekker een kampeerplek bij het strand hadden. De volgende stop was Townsville, waar we de ferry naar Magnetic Island hebben genomen om daar te wandelen. Een prachtig eiland met een erg mooi uitzichtpunt over de zee.

We hebben al zo veel wilde dieren gezien. Alleen al deze 1,5 week hebben we een vogelbekdier, een "tree kangaroo" en koala's in het wild gezien! En dan zijn er ook nog alle vogels en kangoeroes die we dagelijks zien.

Nu zijn we lekker aan het uitrusten bij Airlie Beach en vrijdag vertrekken we op een boottocht naar de Whitesunday Islands.