Alice Springs en Cairns

30 september 2016 - Cairns, Australië

Hallo allemaal,

Het is alweer veel te lang geleden dat we iets hebben geplaatst, maar we zijn zo druk geweest! Na ons laatste berichtje zijn we verder naar Alice Springs gereden. Een rit met oneindig lange rechte wegen met zowel links als rechts helemaal niks anders dan kale vlaktes.

Na twee dagen door deze leegte te hebben gereden kwamen we in Alice. Vanaf hier zijn we de volgende ochtend (om 5:30...) in de bus gestapt en begonnen aan een tour langs de Uluru, Kata Tjuta en de Kings Canyon. Het was een leuke tour met een gezellige groep en een toffe gids. De nachten brachten we door in de open lucht in een swag (prachtige sterrenhemel gezien!). Verder ook nog de zonsondergang bij de Uluru gezien en een maanopkomst (de volle maan is hier echt heel helder).

Na de tour zijn we naar Cairns gevlogen. Hier hebben we wat dingen geregeld (plannen wat we de komende week gaan doen etc.) en hebben we onze rust gepakt door een middagje te gaan chillen bij het strand (Palm Cove).

De volgende dag zijn we begonnen met onze duikcursus (PADI open water). Die hebben we gisteren afgerond! Vandaag zelfs nog een upgrade gedaan tot adventure diver. We hebben een paar hele vermoeiende, maar onwijs gave dagen gehad op de boot. Negen duiken gedaan waarin we veel hebben gezien (en geleerd).

Vanavond gaan we lekker pizza afhalen en dan vroeg naar bed, want morgen vertrekken we bij het eerste licht naar het noorden.

1. Ella:
    1 oktober 2016
    Super leuk dat jullie gelijk adventure diver geworden zijn!!!
    Mooie vissen/dieren gezien?? :D